ÁSZF és Adatkezelés
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák, a www.gyantavarazs.hu weboldal (tulajdonos: Tóth Péter e.v., székhely: 2335 Taksony, Hattyú u. 16., adószám: 75415475-1-33), mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. Alkalmazásának feltételei a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) tartalmazza.
Szolgáltató adatai
A szolgáltató neve: Tóth Péter e.v
A szolgáltató székhelye: 2335 Taksony, Hattyú u. 16.
E-mail elérhetősége: gyantavarazs@gmail.com
Nyilvántartási száma: 55640572
Adószáma: 75415475-1-33
Bankszámlaszám: OTP Bank Tóth Péter e.v. - 11713201-21454480
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara
Telefonszámai: 0630/201-49-82
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: www.webnode.hu
Alapvető rendelkezések
- A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Ptk.-ra és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (a továbbiakban: Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen ÁSZF 2020.03.28-tól lép hatályba és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 7 nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Adatkezelési szabályok - adatvédelem
A www.gyantavarazs.hu oldal üzemeltetője (a továbbiakban: Szolgáltató) ezúton tájékoztatja a honlap látogatóit a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatáról, az adatok védelme érdekében megtett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint a látogatók ezzel kapcsolatos jogairól, és azok érvényesítésének lehetőségeiről.
Adatkezelés célja
- Az adatkezelés célja, a Honlap (webáruház) felhasználói által leadott megrendelések teljesítése, számla kiállítása, ill. a Felhasználóval való kapcsolattartás a megrendelés sikeres lebonyolításának biztosításához, az esetleges kiszállítás/kiszállíttatás sikeres lebonyolításának biztosításához.
Kezelt adatok köre
Név, cím, e-mail cím, telefonszám
Az adatkezelés időtartama
A hozzájárulásának visszavonásáig.
Az adatkezelés jogalapja
A Honlapon a személyes adatok megadása minden esetben önkéntes és az adatkezelés jogalapja a Felhasználó hozzájárulása, amelyet adatai megadásakor bocsájt rendelkezésre. A személyes adatok kezeléséhez szükséges hozzájárulást az érintettek a személyes adatok megadásával egy időben adják, mely hozzájárulással egyben elfogadják az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat is. A Honlapon megadott, illetve a látogatás során rögzített személyes adatok kezelője a Szolgáltató. A Szolgáltató a Nyilatkozatban foglaltak alkalmazása során valamennyi hatályos Magyarországon érvényes jogszabály adatkezelésre és adatvédelemre vonatkozó rendelkezéseinek betartását vállalja.
Az adatkezelés során Önt megillető jogok
Az adatkezelés időtartamán belül Önt megilleti:
- a tájékoztatáshoz való jog,
- az adatok helyesbítéséhez való jog,
- az adatok törléséhez való jog,
- az adatok zárolásához való jog,
- a személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás visszavonásának joga,
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga,
- adathordozhatósághoz való jog,
- a tiltakozás joga.
- Ön az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja Önt a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá - amennyiben az adatok továbbítására is sor került - arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
- Ön az adatkezelés időtartamán belül kérheti, hogy az Adatkezelő a személyes adatait helyesbítse. A kérésének az Adatkezelő legkésőbb 15 napon belül eleget tesz.
- Önnek lehetősége van a személyes adatainak törlését kérni, amelynek az Adatkezelő legkésőbb 15 napon belül eleget tesz. A törlés joga nem terjed ki arra, ha az Adatkezelőt törvény kötelezi az adatok további tárolására, illetve arra az esetre, sem ha az az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 6. § (5) bekezdésével összhangban az Adatkezelő jogosult a személyes adatok további kezelésére (így például a számlázással összefüggésben).
- Ön kérheti, hogy az Adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az adatok végleges törlése sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az a cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
- Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta.
- Ön tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy az Adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve kötelező adatkezelés esetén és az Infotv. 6. § (5) bekezdésében foglalt esetben, ill. ha a személyes adat felhasználása vagy továbbítása - az Ön hozzájárulása nélkül - közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik.
- Az Adatkezelő a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről Önt írásban tájékoztatja. Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.
Hatályos törvények, jogorvoslati lehetőségek
- Az adatvédelemmel kapcsolatos kötelezettségekről az alábbi törvényekben tájékozódhat a felhasználó:
- A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény.
- Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI. törvény.
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló2011. évi CXII. törvény
- A 2016/679/EU Általános Adatvédelmi Rendelet - General Data Protection Regulation (a továbiakban: GDPR).
- Amennyiben a felhasználó úgy érzi, hogy a személyes adatok nem az itt megjelöltek szerint vagy a hatályos törvénynek megfelelően lettek kezelve, jogait az adatvédelmi biztosnál vagy polgári bíróságon érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5., web: www.naih.hu/uegyfelszolgalat,--kapcsolat.html).
Műszaki háttér
Az Internetes szolgáltatás során a Szolgáltató gondoskodik arról, hogy az általa kezelt adatok és személyes adatok az arra jogosulatlan harmadik személy számára ne legyenek hozzáférhetőek kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el.
Webes technikai háttérszolgáltatást biztosító szolgáltató adatai
Cégnév: Webnode AG
www.webnode.hu
Székhely: Switzerland, Limmatquai 112, 8001 Zurich
Regisztrációs azonosító: CH-170.3.036.124-0
E-mail: support@webnode.hu
Technikai tájékoztatás, fontos információk
- A Felhasználó köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a Felhasználó egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a Felhasználó adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A Felhasználó számára a Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy amennyiben korábban regisztrált a honlapon, akkor az egyedi felhasználónév és jelszó megadását követően a Felhasználó saját adatihoz hozzáférjen, módosítsa, illetve törölje azokat.
- A Felhasználó köteles a regisztráció során a valóságnak megfelelő és teljes információt közölni a regisztrációs adatlap kérdéseire vonatkozóan, illetve a regisztrációs adatokat változás esetén megfelelően frissíteni. A Felhasználó által nyújtott adatok valótlansága, hiányossága vagy pontatlansága, illetve a jelen Nyilatkozatban foglalt feltételek vagy a vonatkozó jogszabályok megsértése esetén a Szolgáltatónak jogában áll részlegesen vagy teljes mértékben felfüggeszteni, vagy megszüntetni a Felhasználó hozzáférését.
- A Honlapon előfordulhatnak linkek más cégek weboldalaira. A Szolgáltató nem felelős más weboldalak titoktartási és adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban. Jelen Nyilatkozat csak a Szolgáltató által üzemeltetett Honlapra vonatkozik. A Szolgáltató minden szükséges intézkedést megtesz, hogy a Felhasználó személyes adatait illetéktelenektől megvédje.
- A megrendeléssel vagy a regisztrációval összefüggésben más személyes adatainak megadása esetén az ilyen személyes adatokat továbbító személyt terheli a felelősség az adatkezeléshez (ideértve az adattovábbítást, és a Szolgáltató által a személyes adatokkal végzett adatkezelési műveleteket is) szükséges hozzájárulás beszerzéséért, és a jogszerű adatkezeléshez szükséges tájékoztatás megadásáért. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a mások személyes adataival való visszaélés jogellenes.
- A Szolgáltató kijelenti, hogy a rendszert érő bármilyen támadásból, jogosulatlan behatolásból származó adatbázis-sérülésért, adatlopásért vagy egyéb kárért semmilyen felelősséget nem áll módjában vállalni.
- Az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt rendelkezésekre a magyar jog előírásai az irányadóak. Amennyiben vita esetén a felek békésen, peren kívül megegyezni nem tudnak, a jogviták eldöntése a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező magyar bíróságok előtt történik. A Szolgáltató jelen Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt rendelkezéseket - a vonatkozó jogszabályok keretein belül - bármikor módosíthatja, mely módosításokat Felhasználó a Honlap megnyitásával tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
- Amennyiben az Adatvédelmi Nyilatkozattal kapcsolatban bármely kérdése vagy észrevétele merül fel, kérjük, írjon nekünk a 2335 Taksony, Hattyú u. 16. címre vagy a gyantavarazs@gmail.com e-mail címre.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
- Az oldalon megjelentetett termékek megvásárlására a weboldalon keresztül van lehetőség.
- Az oldalon feltüntetett árak Forintban értendő bruttó árak, nem tartalmazzák azonban a házhoz szállítás díját.
- Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék esetlegesen előforduló tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
- A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
- Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Ptk. alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
Rendelés menete
- A webáruházba való belépés után, a Felhasználónak lehetősége van annak kínálatából válogatni és a neki tetsző termékeket, amelyeket megvásárolni szeretne a "Kosárba" gombra kattintva, virtuális bevásárlókosarába belehelyezhet.
- Webáruházba történő vásárlásának végén, az oldal jobb felső sarkában található "Kosár" fülre kattintva, e felületen módosíthatja a rendelendő termékek darabszámát, illetve, törölheti is onnan azokat.
- Rendelésének lezárásaként, a "Kifizetés" gombra kattintva, megadhatja Számlázási és Szállítási adatait. Itt írhatja be céges számla igényét is.
- A "Folytatás" gombra kattintva a ,Szállítás menüpont alatt választhatja azon opciót, ahogy szeretné a választott termék kiszállítását Hibás - tévesen megválasztott jelölés esetén (amennyiben a kért szállítási mód, a rendelt csomag tartama, mérete miatt lényegesen eltér), a Szolgáltató felveszi Felhasználóval a kapcsolatot egyeztetés céljából.
- "Folytatás" gombra kattintva a fizetési opciók jelennek meg. A rendelt termékek kiegyenlítésére Átutalással - előreutalással, egyes esetekben utánvétellel van lehetőség.
- A "Folytatás" gomba kattintva Felhasználó ellenőrizheti a beírt adatok helyességét, ellenőrizheti "Kosara" tartalmát.
- Esetleges, a rendeléssel, szállítással kapcsolatos észrevételeit, a "Megjegyzés" rovatba írhatja be.
- A felhasználó által, hibásan, tévesen feltüntetett számlázási, szállítási cím esetén, az ebből keletkezett károkért, felelősséget a Szolgáltató nem vállal.
- A Megrendelés befejezéséhez, Felhasználónak el kell fogadni, az oldal Felhasználási Feltételeit. - Ennek elfogadásával, a ,Megrendelés befejezése, gombra kattintva küldheti el rendelését Szolgáltatónak.
- Ezután, a rendelésnél megadott e-mail címre fog kapni egy visszaigazoló e-mailt, amelyben megtalálja az átutaláshoz szükséges adatokat.
- A vásárlásról a jogszabályoknak megfelelően e-számlát küldünk.
- Ezután kérjük, hogy a megadott számlaszámra, a rendelésszám feltüntetésével (ennek alapján tudjuk beazonosítani rendelését) egyenlítse ki a számlát, a rendelés leadásától számított 24 órán belül. Ennek elteltével rendelése törlődik rendszerünkből.
- Amint rendelése ellenértéke beérkezett hozzánk, a lehető leghamarabb igyekszünk feldolgozni azt. Ahogy rendelése elkészült és feladásra került, egy e-mailben ennek megtörténtéről visszaigazolást küldünk, ha a szállítási mód úgy kívánja, a nyomkövetési szám feltüntetésével.
- A termék átvételénél, ha bármilyen sérülést, kárt észlel, a káresemény rögzítését, az átvétel helyszínén, hivatalos káresemény bejelentéssel jelezze, majd ennek megtörténtét jelezze felénk is.
Bankszámlaszám
Tóth Péter e.v.
OTP Bank 11713201-21454480
Belföldi vásárlás esetén, előreutalás után átlagosan 3, de legkésőbb 5 munkanapon belül feladásra kerül a csomag.
Díjszabás
A termékekre vonatkozó feltüntetett árak bruttó árak, nem tartalmazzák azonban a szállítási költséget.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Foxpost csomag automatába előreutalással - 950 Ft - 2020.01.10-től feladott csomagok esetében - 1050.- Ft
Foxpost csomag automatába utánvéttel - 1150 Ft - - 2020.01.10-től feladott csomagok esetében - 1350.- Ft
Csomagküldő.hu átvevőhelyre előreutalással - 950 Ft
Csomagküldő.hu átvevőhelyre utánvéttel - 1150 Ft
GLS háztól - házig előreutalással - 1700 Ft
GLS háztól - házig utánvéttel - 1900 Ft
Személyes átvétellel telephelyünkön - 0 Ft
25.000.- Ft feletti vásárlás esetén a postaköltség díjmentes (Magyarország területén belül).
Magyarország területén kívülről történő rendelés esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk!
Amennyiben egy megrendelt csomag átvétele meghiúsul és annak újraküldését a Felhasználó kéri, kizárólag előreutalás után, a teljes vételár megfizetésének megtörténtével kerül feladásra a csomag! Az át nem vett csomagok visszáru kezelésének és újraküldésének díjai kiszámlázásra kerülnek!
Amennyiben egy átvett csomagot, bármely okból Felhasználó visszaküld, annak már átutalt ellenértéke, Felhasználó részére visszautalásra kerül, a szállítási díj levonása után. Amennyiben 25.000 Forint feletti rendelésről van szó, a csomagfeladás tényleges díja felszámításra kerül.
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
- A megrendelések feldolgozása minden nap 9 és 14 óra közt történik. A megrendelés feldolgozására megjelölt időponton kívül is van mód azonban a rendelések leadására.
- Általános teljesítési határidő, a csomagok feladása, a megadott bankszámlára beérkezett összeg feldolgozásától számított átlagosan 3 - 5 munkanap.
- Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
Elállás joga
- A Felhasználónak, mint fogyasztónak (magánszemély,
természetes személy) jogában áll 14 napon belül indoklás nélkül a termék /
dolog vásárlásától elállni. A Felhasználó az elállást jelezheti e-mail -ben,
telefonon, postai úton és személyesen is.
A fogyasztó az elállási jogot a termék Ügyfél általi átvételének
napjától (vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától) kezdve 14 napon belül gyakorolhatja! E lehetőséget
a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet biztosítja a fogyasztó számára. A vételi
szándéktól való elállás esetén a vételárat haladéktalanul, de legkésőbb 14
napon belül visszatéríti a Szolgáltató, amennyiben a Felhasználó
visszaszolgáltatta a terméket a Szolgáltató részére. Amennyiben a fogyasztó
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot igényelt, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből
eredő többletköltségeket. Az termék visszaszállításával, visszajuttatásával
kapcsolatos költségeket a Felhasználónak kell viselni. Az Felhasználó a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben
visszaküldés után kiderül, hogy a termék nem rendeltetésszerűen volt kipróbálva
(vagy hiányoznak egyes tartozékai), a Szolgáltató kártérítést követelhet a
Felhasználótól a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése
miatt, továbbá nem köteles a termék árát visszaszolgáltatni! Ezen esetben a
Szolgáltató a terméket visszajuttatja a Felhasználó számára.
- A 45/2014. (II. 26.) fogyasztói szerződésekre vonatkozó
kormányrendelet hatálya nem terjed ki a Felhasználóra akkor, ha a Felhasználó
cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, egyéb nem természetes személy.
- A Felhasználó (magánszemély, természetes személy) gyakorolhatja elállási jogát a vásárlás napja és a termék átvétele közötti időszakban is. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A Felhasználónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a Szolgáltatónak.
Garancia, jótállás
- Webáruházban kizárólag új termékek kerülnek értékesítésre.
- A Szolgáltató, az általa eladott árukra terméktípusoktól függően, eltérő, a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági és jótállási időt vállal.
- A Szolgáltató a vásárláskor a hibás teljesítés esetén szavatossági felelősséggel tartozik (Ptk. 305.§). A Szolgáltató a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék, Felhasználó által történő nem rendeltetésszerű használata, vagy kezelése miatt keletkezett (Ptk. 248. §).
- A Szolgáltató jótállásra, szavatosságra és a fogyasztói kifogások intézésére a Ptk., az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szabályai az irányadók.
- A Felhasználót, a Gyantavarazs.hu hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. A Felhasználó elsősorban - választása szerint - kijavítást, vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott szavatossági, vagy jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Szolgáltatónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági, vagy jótállási jog teljesítésével, a Felhasználónak okozott kényelmetlenséget. A Szolgáltató törekedik arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül, a Felhasználónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezze. Ha a Felhasználó sem a kijavítást, sem a kicserélést nem kérte, vagy a Szolgáltató a kicserélést, illetve a kijavítást nem vállalta, vagy e kötelezettségének a fenti határidőn belül nem tud eleget tenni a Felhasználó - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől., végső esetben. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- Kellékszavatosság: Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
- Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.
- Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére, ill. a Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályaira a 270/2020. (VI. 12.) kormányrendelet, a 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet ill. a Ptk-ban és a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.
Panaszkezelés
- A Szolgáltató tájékoztatja
a Felhasználót, hogy a megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt
szerződésnek és nem kerül iktatásra!
- A Felhasználó panasszal élhet, amennyiben a vásárlás
során valamilyen problémával szembesült. A panaszt megteheti szóban és írásban,
melyet személyesen tehet meg, vagy a Szolgáltató elérhetőségeit veheti igénybe.Online
Vitarendezési Platform:
Amennyiben az ügyfél "Felhasználó" és panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, megteheti azt a jogviták rendezésére használható Online Vitarendezési Platformon (ODR), melynek elérése a következő:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HUBékéltető testület:
A fő szabály az, hogy az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, tehát a Felhasználó választhat, hogy melyik békéltető testülethez fordul. A Felhasználó kérelme alapján illetékes a szerződés teljesítésének helye vagy a vitában érintett vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület is. Abban az esetben, ha több Felhasználó fordul a testülethez ugyanabban az ügyben, akkor bármelyik fogyasztó lakóhelye szerint illetékes testület valamennyi fogyasztóra nézve illetékes.
Vegyes rendelkezések
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.